Aby odszukać porządnego fotografa na tą jakże znaczącą uroczystość, trzeba umówić się już na pół roku w przód. Tematyka fotografii także jest ustalana oraz traktowana w sposób znaczny, praktycznie każdy twórca fotografii zaoferuje nam podpisanie umowy. Niezwykle niejednokrotnie skrępowani bo nie przygotowani na taką propozycję nie wiemy jaka powinna by treść takiej umowy. Przede wszystkim umowa jest spisana dla nas i jedynie nam ma służyć, skutkiem tego też nie powinniśmy używać języka prawniczego. Im łatwiejsze zdania tym porządniej.

Celem takiej umowy jest wyszczególnianie osób pomiędzy którymi pozostała ona zawarta, opis dzieła jak i warunków jego wykonania. Skutkiem tego w umowie w sposób jasny oraz klarowny należy zaznaczyć zakres prac, jakie należą do fotografa - fotograf ślubny. W dalszej części warto uwzględnić w jakiej formie otrzymamy skończone „dzieło”- w formie płyty lub może w formie albumu. Kolejną znaczącą rzeczą jest określenie sposobu zapłaty oraz ewentualnej zaliczki (większość fotografów poprosi o zaliczkę - to naturalnie dzięki temu zdają sobie sprawę z tego, iż kontrahent jest zdecydowany oraz rezerwacja terminu nie zostanie odwołana).