Peryferyjną część opony nazywamy bieżnikiem. To ów bieżnik styka się dosadnie z podłożem, a zatem drogą, po której porusza się samochód. Tutaj znaczące znaczenie ma tak nazywana wulkanizacja, w wyniku której powstaje twarda guma (często jest to kauczuk) oraz to ta guma jest obowiązkowa zarówno za osłonę czoła opony, jak oraz jej przyczepność na drodze. Jest to guma dopieszczana rowkami o różnym wzorze oraz nigdy powierzchnia ta w przypadku samochodów nie powinna być gładka.
Co istotne mamy kilka rodzajów bieżnika w zależności od tego po jakiej powierzchni będzie poruszał się pojazd. Jeżeli pragniesz wymienić pony, wstąp na mobilnawulkanizacja-krakow.pl. Może to być albowiem jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie w owym czasie opony mają bieżnik gruby, wypukły oraz głęboki. Kiedy tak właściwie jeździmy po miejskich ulicach oraz autostradach najlepsze są opony bieżnikowane drobnymi i stosunkowo płaskimi rowkami, a w przypadku nawierzchni pośredniej pomiędzy terenową, a uliczną najporządniej sprawdza się bieżnik o rowkach przeciętnej głębokości.