Skuteczność marketingu zależy od tego, co opisuje i jak jest kreowana. Wszystko może pod tym względem podlegać od punktów, gdzie taka reklama się pojawia. Nawet wówczas, gdy będzie korzystna, ale nie będzie pojawiała się w dogodnych miejscach reklamowych- nie przyniesie rezultatów ani rezultatów dla samego inwestora. To ma prawo poruszać. Każda inwestycja, która się nie kieruje denerwuje, a tym samym pod pewnym względem zakłóca pracę przedsiębiorstwa. Zupełnie inaczej jakkolwiek nie będziemy mogli dostosować się do efektywności - wypróbuj naszywki. Mimo to, nie każdy twierdzi, że reklamy są efektywne. Być może nie działają one na każdego. Jednakże pomnimy o nich, a tym samym w punkcie sprzedaży możemy przypominać sobie o takich reklamach. To jest właśnie taka skuteczność. Kreowanie podświadomości reakcji. To etapy tworzenia reklamy ,ale też i wyniki, które widoczne są przy kontrahencie, który obejrzał taką reklamę. Inaczej nie byłoby to dla nas takie idealne. Nie każda reklama jest jednakże taka korzystna. Wskutek tego nie wszystkie pozostaną w prowadzonej przez nas pamięci.