Marketing zezwala na finansową niezależność mediów od państwa. Jednym z nadrzędnych celów reklamy jest stworzenie popytu czy też zmodyfikowanie tendencji pokupu danego artykułu czy usługi. Rozumiejąc, że przy wprowadzaniu do obrotu produktu, producent stara się rozpoznać rynek dla każdego towaru, reklama jest metodą komunikacji, przez który informacja o produkcie jest przekazywana konsumentom (grupie docelowej). Reklama przeważnie stara się osiągnąć tak nazywaną USP, czyli unique selling proposition (ponadprzeciętna propozycja sprzedaży) i oświadczenie jej konsumentowi.

To może przybrać formę jedynej przymiotniki produktu lub też postrzeganej korzyści - a te masz prawo przedstawić na notesy reklamowe z nadrukiem. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, że względu na rosnącą liczbę zamienników, co raz bardziej tworzy się budowanie marki w reklamie. Bazuje ona na komunikowaniu cech, jakie dają pewną osobowość lub też reputację fabrycznej marce. Oznacza to, iż wartość danej marki odróżnia ją od konkurencji, a jej głównym celem jest sprzedaż towarów, aby osiągnąć gigantyczne przychody.