Niektóre strategie pozwalające na efektywną reklamę to kojarzenie psychologiczno-emocjonalne klienta za pośrednictwem estetyki (filmów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (osób sławnych bądź znanych w pożądany sposób), pokazów (egzaminów, prób, dowodów). Przesłanie powinno wykorzystać właściwy moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Klient rozpoczyna zachowywać w pamięci przesłanie, gdy jest ono cały czas powtarzane - na przykład za pomocą dodatków rodzaju znakowane gadżety reklamowe. W reklamie wypada być szczerym, gdyż oszustwo tworzy u kontrahentów frustrację.

Powoduje, że czuje się on błędnie i prowadzi do emocji depresyjnych, jakie są w stanie nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje wiele przypadków, wypada, w takim razie być ostrożnym oraz uczciwym, co daje lepsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, iż każda reklama ma obowiązek dokonać rzeczowej propozycji konsumentowi. Propozycja ma obowiązek wyróżniać się od konkurencji (przewaga konkurencyjna. Musi ona być na tyle interesująca, że wpłynie na pełny rynek docelowy artykułu.